sobota 17. ledna 2015

THE RIGHT WAY

// Jestli přemýšlíte o Daniel Wellington hodinkách, mám pro Vás 15% slevu!!!! Stačí zadat kód
1501adelasponerova

Je po Novém roce a většina lidí si určitě dala předsevzetí, které stejně nikdy nesplní. Já si žádné nedávala, ale přesto mám cíle, které bych chtěla v roce 2015 vylepšit.
Podobný článek jsem psala už minulý rok, ale v té době mi bylo 14 a myslím, že neměl vůbec smysl. Sice jsem se poprvé ve svém životě začala trochu zajímat o to co jím, jak cvičím a jestli je vše vyvážené. Ale jak říkám, byla jsem ještě moc malá a skoro nic jsem o tom nevěděla a navíc sem to ještě ani nepotřebovala vědet.

Někdo si určitě řekne, že teď je mi jenom o rok víc, že to taky není žádný vysoký věk a že bych měla prostě jíst co chci a neřešit to. Já si ale myslím, že je správné se už v takovém věku o svoje tělo zajímat, rozhodně lepší než sedět denně u počítače, jíst a nemít žádné hobby. Vzhledem k mému zdravotnímu stavu, je to pro mě taky dobré. A byla jen otázka času, kdy jsem se k tomu dostala. Jakmila jím správně, tak mám vše stabilizované. Hladinu cukru v krvi, výsledky jsou lepší a neničím si tělo na pozdější léta.

Jak už jsem psala, tak o jídlo se zajímám sice déle, ale nikdy jsem neměla pořádnou vůli. Vždycky když jsem kdekoliv s kamarádkama jsem vše porušovala a hlavně o letních prázdninách jsem jedla úplně všechno. Takže od Nového roku, bych chtěla všechno dodržovat víc, zjistit si o jídle víc informací a hlavně mít opravdu vůli a né mít cheat day každý den:D





RECEPTY:

OVESNÉ PLACIČKY 
( banán, vajíčko a 50G vloček)


DOMÁCÍ NUTELLA - Pravá nutella je jen cukr a oříšků úplné mininimum. Domácí nutella je jen z oříšků a kakaa. 
Potřebujete: 200-250 g LÍSKOVÝCH OŘÍŠKŮ, 4 kostičky HOŘKÉ ČOKOLÁDY, 4 lžíce KAKAA, lžička AGÁVE SIRUPU/ JAVOROVÉHO / STÉVIE

Oříšky opražíme v troubě 10 min na 175°. Když vyndáme můžeme lehce rukou zbavit slupky /nemusíte/
V mixéru mixujeme do té doby, než nemáme hladkou, máslovitou hmotu. 
Mezitím si rozehřejeme čokoládu s kakaovám práškem. Nakonec smícháme dohromady a promixujem společně.


BEBE vs DOMÁCÍ MUSLI
Potřebujete: hrníček VLOČEK, jakékoliv OŘÍŠKY, SEMÍNKA  (sušené ovoce - brusinky)
MÁSLO + JAVOROVÝ SIRUP/AGÁVE, SKOŘICE a BANÁN


Vločky, semínka, ořísky a ostatní dáme na plech a opražíme 10 minut na 165°.
Mezitím si rozehřejeme máslo (stačí méně než 1/4 kostky) s javorovým sirupem.
Smícháme vše dohromady a přidáme skořici. Můžeme zamíchat is  čokoládou nebo kokosem...
Pečeme 30 minut na 170° 



NTC, NIKE RUNNING                                                                                         KVĚTÁKOVÁ PIZZA

Na cviční doma používám NIKE TRAINING CLUB
Kde si můžete nastavit workouty podle obtížnosti i podle toho na co je zaměřit.  
A na běhání používám NIKE RUNNING
Obě aplikace jsou zdarma.        


 KVĚTÁKOVÁ PIZZA
 Minulý týden jsem zkoušela poprvé  a spíš bych nedoporučila.
 Květákové je  i po upečení mazlavé a hodně sladké
 Recept TADY
                   
                  
                                                                                             

                                                                                           
BANANA BREAD
Potřebujeme: 250 g OVESNÉ MOUKY (rozmixované vločky), 3 BANÁNY, KYPŘÍCÍ PRÁŠEK, SKOŘICI, 1 VEJCE + OŘÍSKY (dle vlastního výběru)

Vše smícháme dohromady (banány rozmačkáme) 
Pečeme 30 minut na 170°



Jinak do školy  si nosím svoje obědy také. Někdy si dám i školní, ale obyvkle mají různé knedlíky, které si nedávám.
Myslela jsem si, že si nebudu stíha připravovat ještě jídlo. Ale jde to v pohodě. Každý večer si připravím jídlo na další den. Sice často trávím svoje večeru v kuchyni, protože mi všechno hrozně trvá. Naštestí mě to zatím ješte docela baví:D 


GREEN SMOOTHIE
 (baby špenát, banán, pomeranče, jablko, džus, maličko řepy)
Celozrnné špagetti s rajčaty a rajčatovým                                                              Rýže, tofu, zelenina
protlakem   




Jestli chcete začít a něco změnit, tyhle potraviny by měli pro vás být, jako takové základní, které máte vždy doma.  

1. JAVOROVÝ SIRUP, BURÁKOVÉ MÁSLO, KOKOSOVÝ OLEJ
Javorový sirup používám místo cukru. Je dost sladké (a drahé) a tak ho stačí málo. Samozřejmě, že se považuje za zdravější, než normální cukr, ale také by se to nemělo s ním přehánět. Přidávejte jen tam kde je nutné, nebo občas, když máte prostě chuť dát si ho proste s palačinkami

Kokosový olej jsem objevila nedávno a zatím ho používám jen na smažení místo másla/oleje, i když vím, že se používá i do ruzných receptů. To jsem, ale zatím nezkoušela.

Burákové máslo je sice velmi tučné, ale jeho tuky jsou správné + obsahuje bílkoviny a různé vitamíny nám prospěšné. Neměli by sme jíst denně půl sklenice, protože příliš tuků i když "zdavých" není dobře.


2. OŘÍŠKY

3. CELOZRNNÉ TĚSTOVINY+ VLOČKY

4. OVOCEEE 
5. ZELENINA
6. BÍLY JOGURT
(+Když už čokoláda, tak hořká 60% a více) 


Tenhle článek píšu asi 2 dny!!!! Ufff
Jesli máte nějaké otazky, můžete se ptát ZDE!

7 komentářů:

  1. !!! Takových tipů v jednom článku. Nevím, jak to děláš, ale jsi jediný člověk, od kterého mě podobné články baví. Teď mám motivaci něco z toho vyzkoušet, ale myslím, že s mýma kulinářskýma ,,schopnostma'' se do kuchyně ani nebudu vydávat :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja by som tiež tento rok chcela lepšie jesť, zdravo, ale nie hlavnenepriber. Som síce ešte malá (mám 14, okej vo februári 15, happdy b-day to me! :D), ale baví ma ako je to jedlo farebné, baví ma ho variť a tak. Niektoré z receptov určite skúsim, inak tie domácie musli si robievam, ale mám to skôr ako placky. Držím palce v lepšom jedení :).

    OdpovědětVymazat
  3. Hned bych všechno snědla :-D
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak držím palce, ať zvládneš necheatovat! :D Jinak bych tě ráda pozvala na svůj blog www.jojovictus.blogspot.com , kam přidávám přidávám články z pobytu v Miláně (aka italské jídlo,modeling, móda..). Pokud by tě to zajímalo, budu ráda když můj blog navštívíš!

    OdpovědětVymazat
  5. Adél, máš moc hezké články a fotky! :) Vážně mě hodně z nich už inspirovalo :) Je to vážně super, máš krásný blog!

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek! Víc takových zdravých receptů, motivuje mě to si je taky zkusit uvařit.:))

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasný blog! Jen tak dál..skvělá inspirace

    OdpovědětVymazat