pátek 16. října 2015

WEEKEND FOOD MENU

Sobota

- SNÍDANĚ 
Paleo kaše
Tuhle kaši/musli jsem našla u Domči na instagramu a podle jejího receptu jsem si jí taky udělala. Popravdě jsem byla po prvním ochutnání zklamaná, protože jsem se stašně těšila na ráno, až si kaši dám. Né, že by mi to nechutnalo, chutnalo mi to moc a snědla jsem pořádnou mísu a ještě si přidala, Ale asi jsem čekala úplně jinou chuť (a možná jsem to i trošku připálila:D) Pokuď ale máte rádi musli a chtěli byste zdravější alternativu, tak to určitě zkuste.

Recept je jednoduchý, jen dávejte pozor, ať směs nepřipálíte.
Stačí smíchat několik druhů nasekaných ořechů s dalšími semínky, kakaem, skořicí a po rozprostření na plechu na každý kousek nalít ropuštěný kokosový olej smíchaný s agáve/javorovým sirupem. Pečte cca 25 minut na 180 stupňů. Mix si můžete dát s kokosovým, nebo jakýmkoliv mlékem a ovocem.


OBĚD
Špenátová pizza
Tahle zdravá pizza je vážně jednoduchá můžete si jí udělat přesně podle vaší chuti.

Na základ potřebujeme: 400g špenátu (mražený rozmrazit) 3-4 vajíčka, sůl a pepř.
Špenát a vajíčka rozmixujeme ponorným mixérem a přidáme sůl, pepř. Celou hmotu nalijeme na pečící papír do dortové nebo jiné formy. Základ pečeme na 180 stupňu cca 25-30 minut. Z hmoty by měla být placka v celku, kterou můžete od papíru oddělit.

Nahoru si můžete dát úplně co chcete. Já dávám  rajčatový protlak, potom hodně šunky, a sýr. Navrch dám občas kukuřici, nebo rajčata. Celou pizzu dáme ještě na dalších 10-15 minut do trouby.

Malinovobanánová zmrzka
Tuhle "zmrzlinu" si dejte jako zákusek, nebo svačinu. Mně osobně by to k snídani, určitě nestačilo, nebo bych si musela udělat opravdu kýbl.

Potřebujeme jen 1 banán (záleži kolik chcete zmrzliny mít), který dáte na noc do mrazáku (bez šlupky!) a potom trošku mražených malin. Ponorným mixérem rozmixujeme, přidáme chia semínka a agáve sirup.

 - VEČEŘE
Humus s karotkou
Humus mám nejraději z Mark&Spencer, kde ho koupíte kolem 50,-
Obvykle si k němu koupím i pytel karotek, Buď z M&S připravené rovnou ke konzumaci (ale za trošku předraženou cenu), nebo kdekoliv mražené. 


Neděle

- SNÍDANĚ 

Tvarohový dort
Bohužel jsem zapomněla tvarohov dort vyfotit a mám jen fotku z minulého týdne, takže pro pořádek, je to ta hrouda nahoře, nalevo od kafe.
Tento dort je můj asi nejoblíbenější (zdravý) zákusek. Obvykle ho, ale sním najednou tolik, že už se za zdravý považovat nedá, ale co.
Dort je trošku složitější, protože základ tvoří piškoty, které si sama dělám.

Na piškoty: 4 vejce, sladidlo (agave sirup..) a špaldová mouka, (holandské kakao)
Žloutky oddělte od bílku (pozor, aby se vám žloutek nedostal do bílku!!!) Z bílků našlháme sníh, do kterého přidáme i vybrané sladidlo. Žloutek našleháme také a přidáme zhruba 50 gramů špaldové mouky (dělám od oka), případně holandské kakao. Žloutek, bílek i mouku smícháme, případně ještě dosladíme a na pečící papír z hmoty vytvoříme kopečky, jako piškoty. 
Pečeme na 170 stupňu asi 15 minut, ale je důležité neustále kontrolovat, aby se nespálily!
Když jsou piškoty hotové, začneme je vyskládávat na dno formy, kterou jsme si vybrali /já používám skleněnou na zapékané brambory, ale hodně maličkou, doporučuju průměr tak 20cm/

Na náplň: 2x odtučněný, nebo nízkotučný tvaroh (250g jeden), sladidlo (agáve sirup) podle chuti, mandarinkový kompot a broskvový a Šmakouna meruňkového můžeme použít jakkýkoliv jiný sladký šmakoun.
Šmakoun není extrémně důležitý, i když dort potom chutná líp, ale už jsem ho taky párkrát bez něho dělala. Všechny ingredience rozmixujeme  a natřeme silnější vrstvu na první řádek piškotů. Na tvarohovou náplň dáme pár mandarinek z kompotu. Potom dáme další vrstvu piškotů, na to znovu tvaroh a nakonec broskve, které dáme teď už těsně vedle sebe na každé místo. Obvykle toto množství vystačí na 2 vrstvy, ale skončete v takové vrstvě, na kterou vám vystačí. 

PUDINK! : Když chci udělat dort co nejlepší, tak navrch ještě dávám bezlepkový pudink ze zdravé výživy. Aby byl dobrý je bohužel potřeba trošku víc cukru ( já dávám maličko třtinový, stévie a agáve) Pudink udělejte podle návodu, kravské mléko můžete nahradit za jiné.
NAKONEC dejte dort do lednice a po pár hodinách můžete jíst.

- OBĚD
Zapékané batáty
Zapékané batáty jsou jedno z mála jídel, které jsou dobré i studené, takže se je dělám občas do školy, kde si jídlo nemůžu ohřát.
O batátech jsem poprvé slyšela velmi nedávno a když jsem je chtěla koupit, nikde nebyly. Teď už mi přijde, že je dodávají i do menších supermarketů, takže snad je najdete i u vás, i když to pro čechy není ještě vůbec obvyklá surovina.

Potřebujeme: 1 Batát, šunka, sýr (mozzarela, gouda...), lžíce zakysané smetany, (špenát, hrášek, kukuřice - podle chuti) + něco na dochucení
Nejprve uvaříme batát, jako normální bramboru. V osolené vodě, na malé kosičky. Sami poznáte až bude hotová.
Mezitím si nakrájíte sýr, šunku na malé čtverečky, případně rozehřejete mražený špenát a jinou zeleninu.
Do zapékací misky potom vše naházíte i s batátem, lžící zakysané smetany a koření.
Pečeme 30 minut na 170 stupňů.

 - VEČEŘE
Máslová dýně
Jelikož je teď sezóna dýní, chtěla jsem taky nějaký recept vyzkoušet. A jestli máte nějaký vy, určitě mi ho napiště, ráda vyzkouším!

Dýni si nejprve oloupeme a nakrájíme na kostičky. Rozprostřeme na plech, pokapeme olivovým olejem, osolíme a přidáme koření na americké brambory. Necháme v troubě cca 30 minut na 180-200 stupňů.


To je pro tentokrát vše. Doufám, že si to někdo přečtete, nebo se budete inspirovat, protože to vše sepisuju už přes 2 hodiny!! Omluvte mě za chyby!

Hezký víkend!<3

5 komentářů:

  1. Všechno to jídlo vypadá skvěle! Musím určitě vyzkoušet tvůj recept na dort a taky bych konečně chtěla zkusit uvařit dýňovou polévku, ale pořád se k tomu nějak nemůžu dostat :D :))
    EVA HEARTS LIFE

    OdpovědětVymazat
  2. Dyne milujem !! Najradšej mám hokkaido a teraz ju mám doma skoro stále. Túto kašu som ešte neskúšala, ja milujem ovsenú ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá to všechno moc lahodně, a smekám, že to stíháš fotit (já to totiž vždycky musím hned sníst:D)

    OdpovědětVymazat
  4. Mnaaam, to jsou mňaminy! To domácí musli úplně chápu, taky jsem to spálila, nebo prostě mi to nechutnalo :D takže to skončilo nakonec v koši.. Na ty baby karotky ti mužu dat tip jít do albertu.. Nemaji je tam drahe a je tam plny pytlík :-) Další recepty, třeba tu pizzu nebo bataty určitě zkusím! Vždy si založím milion těchto skvělých receptů, ale potom jsem líná udělat něco nového, tak zůstanu u nějake klasiky :D

    my-innercare.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat