čtvrtek 11. února 2016

FOOD DIARY | gluten free


 Je to asi měsíc, co jsem četla nějaké články o bezlepkové stravě.(Nemluvím teď o celiaklii, myslím ten "trend" nejíst lepek, protože ...xx...) 
Já byla zase zvědavá, jestli je to opravdu TAK zázračné, jak se někde píše. Jestli se budu opravdu cítit fresh, jestli budu mít krásnou pleť, jestli nebudu unavená a budu mít čistou mysl atd...
A tak jsem si řekla, že to na měsíc zkusím. Měsíc jsem tedy nejedla lepek a pozorovala. (3x jsem porušila v nouzi největší:D)

Z etiket jsem za ten měsíc zjistila, že lepek je vážně v hodně potravinách, v kterých bych ho nečekala. Ale to už všichni víme. 
A efekt? Vlastně ani nevím. Po přečtení vychvalujících článků jsem se logicky cítila v průběhu měsíce psychicky dobře. Byla jsem pyšná, že všechno tak hezky dodržuji a neměla jsem žádný výčitky z jídla, i když jsem se ládovala čokoládou (která je bezlepková samozřejmě:))
Unavená jsem byla, pokud jsem málo spala. Když jsem spala dlouho, unavená jsem nebyla. (logicky:DD) .
Za měsíc se mi ale extrémně zhoršil ekzém, snad nejhorší za 16 let. Vždycky jsem měla třeba 1 místečko na noze, které jsem mazala a za chvíli bylo v pořádku. Ale teď? Nic mi nezabírá a celý ruce i nohy mám popraskaný do krve. Nevím, vážně nevím, jestli je to bezlepkovou dietou. Proč by taky bylo? 
Každopádně, můj závěr tohoto pokusu, je takový, že lepek by se opravdu neměl tolik jíst. Není tělu prospěšný a rozhodně by neměl být v potravinách, kde být nemá. ALE, já prostě nesnáším jakékoliv omezovaní. Všechny diety, kde se něco vyřadí mi přijdou hloupé, zbytečné. Stejně se k tomu nakonec většinou vrátíme..
Jíst vše, přiměřeně zdravě a s mírou!! ( To poslední klidně škrtněte:))

Jaký na to máte názor vy? Máte zkušenosti? 
(není to jen taková otázka do větru, fakt mě cokoliv na toto téma zajímá, takže jesti máte nějaké postřehy!)
lívance z pohankové mouky
 nejoblíbenější green smoothie kombinace (+ 1/4 avokáda)
batátové lívance
 bezinková domáci limonáda
 cuketa na olivovém oleji s rýží
 raw dort
korpus: mandle, fíky (5ks), kakao
krém: kakao, banán, mléko, kokos, kokosové mléko, (cokoliv :D) a navrch ovoce!
 lilek a zase cuketa s kukuřičnými těstovinami
 zapečená pohanková kaše!
 Stačí jen povařit pohankové vločky s mlékem a úplně čímkoliv co máte rádi (já použila vanilku, kokos, skořici, rozinky, oříšky, brusinky,banán...) když je kaše hotová smícháte jí s jedním vajíčkem, přidáte maličko kypřícího prášku a pečete cca 30 minut (150-180 stupnu) v troubě. 
 Pohanková kaše s burákovým máslem
delmart doma a banánovo-ostružinovo-jahodový shake
 nejnejlepší kukuřičová pizza!!
Já udělala těsto z vajíček, kukuřičné mouky a mléka. Posypala jsem kořením na pizzu a navrch dala rajčatový protlak, hodně šunky a sýra, rajčátka, kukuřici, znovu koření a na nakonec jsem ještě přidala baby špenát (přidejte až 5 minut před vyjmutím z trouby, jinak se spálí!
 palačinky z pohankové mouky smažené na kokosovém oleji s jogurtem, skořicí a ovocem
 Yogoterie na Arkádách nejlevnější, ale pořád drahá
 kuřecí plátek s lilkem a cuketou + osmažené brambůrky s česnekem

 gf muffiny recept ZDE
 skutečný delmart :D 

 vafle ze stejného těsta, jako používám na  palačinky (vajíčka, banán, pohanková mouka, mléko, něco a oslazení - kokosový cukr..)

5 komentářů:

  1. Ahoj, snídaně vypadají nádherně! Hned bych je snědla! Bezlepkovou dietu jsem ještě nezkoušela, ale taky mívám atopický ekzém, tak snad raději ani nebudu :)
    Ivča
    www.ivanetta.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A byly taky dobree!
      Ja prave nevim, jestli s tim ten ekzem souvisi..

      Vymazat
  2. Jééé, to vypadá dobře - všechno. Jinak já zastávám názor, že "neexistuje špatné jídlo (potraviny), existuje špatné množství" a tím se řídím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. casto premyslim, jestli je lepsi jist malo a cokoliv, nebo hodne a dobre, haha:D)
      moje mamka treba zastava to prvni.. ale ja? jist malo?? potrebuju obrovsky porce, takze za me hodne a zdrave:D) (coz neni taky vubec idealni zejoo..(

      Vymazat
  3. Juu, to jsou dobroty! No typů diet je tolik, že by se z toho mohl člověk zbláznit, dodržovat jich víc. Kdyby se daly všechny dohromady, tak je vlastně všechno špatně a člověk by se měl živit snad jen z vody:-))) Ale ne, taky jsem převážně zastánce toho, že člověk by měl jíst vše, PŘIMĚŘENĚ(což v mem připadě nejde a mám stejný problem jako ty, že jím sice zdravě, ale hodně! :D :D) a pravidělně. Ovšem když příjde nějaká nemoc, tak věřím, že jídlo léčí a není špatná cesta si udělat jednou za čas nějakou očistu organismu. Také jsem si vyzkoušela nedávno vysadit na měsíc cukr a no.. rozepsala jsem se u sebe na blogu na tohle téma :D Každopádně jsem zastánce toho, že člověk by si toho měl vyzkoušet co nejvíce, poznat co mu vyhovuje, co mu dělá dobře a podle toho se řídit.. Udělat si prostě svou "dietu" čistě podle svým parametrů a být spokojený a nevyčítat si nic :-)

    my-innercare.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat