středa 3. srpna 2016

LONDON 16

Po dvou letech jsem opět měla možnost navštívit Londýn a tentokrát jsem si tam zkusila i pár dnů "žít" jako pravá britka, hahah. Kýbl porridge ke snídani, oystercard, londýnský metro, povídání si s úplně random lidma na ulici a úsměv celý den.

Tenhle pobyt byl plánovaný strašně narychlo. Asi 3 týdny před začátkem prázdnin, jsem si vzpomněla, že bych chtěla strašně, ale strašně jet do Londýna jako au pair. 
Jenže, jako au pair se do UK jezdí až od 18 let... navíc rodiny požadují alespoň 2 měsíční pobyt, atd. 
Prostě to vypadalo jako takový ten nerealizovatelný nápad, který se nepovede.
K mému štěstí mám ale v Londýně tetu, které jsme narychlo napsali. Jupiii a šlo to. Byla jsem nadšená, že budu mít zařízené ubytování, procvičím si ájinu a zároveň pomůžu s hlídáním dětí.

Na kurzy jsem chodila do english studia. A byla jsem docela zklamaná. Z části jsem za to mohla sama, protože týdenní kurz opravdu nestačil. Moji spolužáci tam byli minimálně 2 měsíce, někteří i půl roku. Dále mě docela zarazila špatná organizace. Hned v pondělí jsem musela hodinu a půl čekat na zařazení do třídy (a to stačilo, kdyby mi výsledky testů poslali na email...) A hodina a půl je docela dost, když máte zaplaceno jen 15 hodin.. Ve třídě jsme se učili gramatiku, kterou jsme probírali tento rok ve škole furt dokola a úroveň toho rozhodně nebyla B2, spíš B1.
 Každopádně, i tak bylo super poznat lidi z celého světa, popovídat si s nima o jejich zemi, o tom, co je přivádí do Londýna atakdále.  

No a moje pocity. AAAA.
To celý město mě úplně dostalo, jejich život, jejich jídlo, lidi a krásná architektura. Já jsem nikdy nevěřila když jsem někde četla nebo slyšela, že jsou (například) američani TAK jiní. Nevěřila jsem, že se dají na ulici s cizím člověkem jen tak do řeči. Mně, jakožto českému občanovi, to přijde prostě zvláštní. Ale po těch 2 týdnech tam, jsem zjistila, jak hrozně super to je a strašně mi chybí, že si tady se mnou nikdo nepovídá...
Samozřejmě, nejsou všichni Britové sluníčkoví a usměvaví. Určitě né všichni.  Ale já jsem za celou dobu nepotkala jednoho nepříjemného člověka. Každý mi ochotně poradil, každáy se mě zeptal odkud jsem a jak se mi tu líbí, každý se tam usmíval.
Pro mě něco naprosto neznámého a když jsem si dnes kupovala zmrzlinzu a paní prodavačka mě ani nepozdravila, jenom znuděně a nepříjemně zamumlala cenu, tak jsem si zasteskla po lodnýnskejch prodavačkách.

btw. Už jste někdy zažili VTIPKUJÍCÍHO a MILÉHO revizora??? 
A o tom překrásným, udržovaným městě bych zase mohla napsat dlouhej sloh. Centrum Londýna bylo úžasný. //Až na Oxford street, kde jsem byla snad nejvíckrát, i když jsem vůbec nechtěla! Jako naschvál všechny moje cesty vždycky vedly před bond street. A já už tam vážně nechtěla, miliony lidí a tolik obchodů. Fakt mě tam strašně nebavilo nakupovat a po první návštěvě Oxf street jsem si řekla, že radši nebudu mít žádný oblečení, než abych se tam musela znovu vláčet..//

 Po centru jsem nejradši jezdila všude autobusem a koukala z okna. A koukala jsem se každý den na to samý, ale pořád se mi to líbilo. Za městem byly pro mě největší peckou čisťoučký parky, kde o víkendu cvičili brzo ráno jógu, všichni běhali a měli tam na výběr z mnoha aktivit - od posilovny, venkovního kruháče po tenis a fotbal. 
Byla jsem vlastně všude sama - což mi ani tolik nevadilo. Objevovala jsem sama.. Jenom když jsem chtěla fotku, tak byl problém. Naštěstí mě vždycky někdo vyfotil, haha.
Já doufám, že jste to někdo celý přečetl! Dejte mi vědět, jak působil Londýn na vás! Hezký čtvrtek všem))

13 komentářů:

  1. úplne ma dostala tvoja sukňa, strašne krásna! <3 tak trochu závidím tie dva týždne tam, muselo to byť super, človek si to omnoho viac užije a spozná ako len 3 dni, keď chce hlavne vidieť všetko dôležité :)

    Terka Polak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ta sukne byla super levna! Anoo, bylo to uplne jine, nez tam byt jenom na vyletik.. jako turista)

      Vymazat
  2. Hezký článek a moc pěkné fotky!:) Na jaký mobil/foťák jsi fotila?

    OdpovědětVymazat
  3. Super fotky a ta bílá sukně je nádherná! :)

    OdpovědětVymazat
  4. tak todle je úplně úžasnej popis města a totálně mě to vtáhlo do děje ♥ v londýně jsem byla minulý rok a musím říct, že se mi dost zastesklo jak jsem to četla. zároveň jsem ale cítila ten úžasnej pocit co asi jenom v anglii, protože prostě A N G L I E ♥
    napsala bych ti k tomu taky docela sloh, a moc ráda jsem si to přečetla, bavilo mě to. :) a fotky jsou samozřejmě krásný!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ta sukně!!!! ♥

      Vymazat
    2. ja netusila, ze se mi to tam tolik zalibi!! vazne sem byla nadsena.
      Moc dekuji, to jsem rada!!

      Vymazat
  5. Napsala jsi to tak, že úplně soucítím s každým, kdo tenhle ,,český" přístup snad ke všemu nemá vůbec rád.. děs, děs, kolik takových nepříjemných se mezi námi najde, ale pořád to tu myslím není nejhorší. Super článek! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja nevim cim to je, ze my, cesi, jsme takovy:D asi nasi historii.. Ale vazne jsem se nestacila divit, jak jsou tam lidi jini a to je to furt docela kousek od nas!

      Vymazat
  6. Super článek a skvělá sukně!:) odkud?:)

    OdpovědětVymazat